joi, 11 martie 2010

Masti cu argila


Mi'am cumparat acum ceva timp un borcan cu argila alba dintr'un magazin cu produse bio, ca prea toata lumea o lauda! Am cautat o "reteta" potrivita tenului meu si am zis sa o incerc si pe asta (nu imi mai facusem niciodata masti "naturiste"). Sincer, de la prima aplicare, am fost foarte placut impresionata! Mi'a lasat tenul catifelat, placut la atingere, si vizibil mai curat si mai luminos.
Iata cum am am aplicat'o: am combinat jumatate de linurita de argila, cu apa si putina zeama de lamaie. Am amestecat ingredientele pana a devenit o pasta cremoasa, pe care am aplicat'o pe fata complet demachiata (pana imediat sub ochi, si in jos, spre gat). Am lasat'o sa isi faca efectul cam 8-10 min, pana cand compozitia s'a uscat. Am indepartat'o cu apa calduta, cu ajutorul unui buretel. Eu imi fac masca aceasta o data la 2 saptamani.
Foarte important, dupa curatarea fetei, e sa se foloseasca o crema hidratanta, deoarece argila usuca (foarte tare) pielea.
Am ales aceasta masca in functie de tenul meu (mixt), si, credeti'ma, e mult mai eficienta decat multe alte masti si exfoliante din comert.

Am ales pentru voi mai multe masti cu argila, in functie de fiecare tip de ten:


Ten uscat:

  • argila, ulei de masline
  • argila, apa, miere
  • argila, galbenus de ou
  • argila, suc de avocado

Ten gras, cu pori dilatati:

  • argila, apa
  • argila, apa, miere
  • argila, suc de castraveti / rosii
  • argila, suc de citrice (portocale, lamai)
  • argila, suc de struguri

Ten ridat:

  • argila, miere, apa
  • argila, suc de lamaie

Ten obosit:

  • argila, suc de castravete
  • argila, ulei de migdale

Ten deshidratat:

  • argila, miere, apa
  • argila, ulei de masline

Ten sensibil:

  • argila, iaurt
  • argila, mar ras, miere

Ten normal, fara probleme:

  • argila, banane / caise / piersici / struguri / miere / ulei de masline

Tinand cont de faptul ca argila e foarte bogata in saruri, mastile acestea nu ar trebui aplicate de mai multe ori pe saptamana, ci maxim o data. Am inteles ca pentru tenul acneic e recomandata folosirea mastii de mai multe ori, dar aici recomand sfatul unui dermatolog.
Pentru tenul normal, fara probleme, recomand folosirea unei masti cu argila o data la doua saptamani.
De asemenea, aplicarea mastii trebuie sa se faca seara, inainte de culcare, pentru ca, pe timpul noptii, epiderma sa isi revina (unele zone ale fetei, fiind mai sensibile, s'ar putea irita de la praful de afara). Timpul de aplicare - sa nu se depaseasca 15 minute.

0 comentarii: